Agenți

La ce să te aștepți de la turiștii zoomer? Studiem teoria generațională împreună

Nu au încă 30 de ani, dar schimbă deja industrii și piețe întregi. Despre cine vorbim? Este vorba despre generația zoomerilor, care în câțiva ani va deveni cea mai mare categorie de consumatori, astfel încât brandurile care doresc să le câștige loialitatea trebuie să înțeleagă caracteristicile și așteptările zoomerilor. Companiile de turism nu fac excepție, pentru că și acum, membrii generației Zers sunt pe al doilea loc după numărul de turiști după mileniali. Haideți să ne cunoaștem împreună tinerii clienți și obiceiurile lor.

CINE SUNT ZOOMERII?

Acestea sunt persoane născute între 1997 și 2012. Viziunea lor asupra lumii a fost puternic influențată de Internet, rețelele sociale, dezvoltarea tehnologiei și a produselor Apple, motiv pentru care uneori sunt numite și iGen.

PRINCIPALELE LOR CARACTERISTICI

Ambițios și orientat spre profit
Pragmatic
Are grijă de limitele personale
nostalgic (în special nostalgic pentru stilul și conținutul media din deceniile anterioare)
deschis cooperării și comunicării

Caracteristici psihologice și comportamentale

  • Ei sunt predispuși la anxietate, așa că acordă o mare atenție sănătății mintale.
  • Acestea sunt mai rezistente la provocările globale ale societății. De exemplu, după pandemie, acestea s-au adaptat cel mai rapid și au revenit la călătoriile internaționale în comparație cu alte generații.
  • Pentru ei, incluziunea brandurilor și alinierea valorilor corporative cu valorile lor personale sunt importante.
  • Petrec aproximativ 4 ore pe zi pe social media. Printre cele mai populare se numără Snapchat, TikTok, Instagram și YouTube.
  • Ei apreciază o abordare personalizată.
  • Mai puțin loiali mărcilor decât alte generații.
  • 90% compară prețurile înainte de a cumpăra ceva¹.

ZOOMERS REPREZINTĂ O NOUĂ GENERAȚIE DE TURIȘTI

În medie, zoomerii călătoresc 29 de zile pe an². Pentru 65% dintre ei, călătoriile sunt cel mai important mod de a investi³. Un sondaj recent realizat de site-ul de finanțe studențești Student Beans arată că, din 2021 până în 2022, cheltuielile medii ale generației Z pentru îmbrăcăminte au scăzut cu 7%, electrocasnice cu 6% și alimente cu 12%, în timp ce cheltuielile de călătorie au crescut cu 60%!

De ce și unde merg oamenii?

  • Zoomerii sunt familiarizați cu călătoriile virtuale, așa că atunci când călătoresc, caută locuri unice în care bloggerii nu au fost încă și experiențe care nu pot fi obținute prin fotografii și videoclipuri. Aleg de cele mai des destinațiile exotice.
  • Aproape 70% susțin că motivația lor principală este să învețe despre o altă cultură, posibilitatea de a încerca alimente și băuturi noi. În același timp, petrecerile și viața de noapte își pierd popularitatea⁴.

Cum este organizată călătoria

  • Zoomerii călătoresc pe tot parcursul anului, iar decizia cu privire la următoarea călătorie este de obicei luată spontan.
  • Smartphone este cel mai important dispozitiv pentru căutarea, rezervarea și anularea călătoriilor. 90% aleg o destinație pentru a călători sub influența rețelelor sociale.
  • Fanii agențiilor de turism online cu oferte unice și pachete dinamice. Acum este cel mai popular canal de rezervare din lume. Este preferat de aproximativ 40% dintre zoomeri⁵.
  • Ei sunt mai deschiși la buletinele informative de călătorie prin canale de comunicare directă și iau mai în serios ofertele pe care le primesc.
  • Ei apreciază o abordare personalizată prin canale digitale și comunicare live. 37% sunt înclinați să rezerve cu branduri de turism după ce au primit o notificare personalizată⁵.

Călătoriile „à la Zoomer”

  • Procesul de călătorie nu este mai puțin important decât destinația în sine. Prin urmare, zoomerii apreciază confortul și calitatea înaltă a serviciilor turistice. Vacanța trebuie să înceapă chiar cu drumul spre aeroport.
  • Mai mult de jumătate dintre zoomeri sunt preocupați de impactul călătoriilor lor asupra mediului. 56% preferă hoteluri ecologice, 60% preferă moduri de transport mai ecologice și sunt gata să plătească în exces pentru aceasta.
  • Ei aleg cazare scumpă (în principal hoteluri de 4-5*), opțiuni de cazare non-standard pe Airbnb și bilete de avion ieftine. Pentru că o privesc pe prima ca pe o recompensă pentru ei înșiși, iar zborul este pur și simplu o modalitate de a ajunge din punctul A în punctul B.
  • Pentru zoomeri, călătoria este adesea despre învățare și posibilitatea de a contribui la dezvoltarea destinației. Aproximativ 37% ar dori să facă voluntariat în timp ce călătoresc³.

CUM SĂ LUCRAȚI CU ZOOMERII

  1. Fii autentic și nu încerca să înfrumusețezi. Zoomerii urăsc fake-urile.
  2. Procesați toate informațiile disponibile despre turist (sunt dispuși să le împărtășească) pentru a oferi cel mai personalizat produs posibil.
  3. Fii activ pe social media, dar nu încerca să vinzi direct, ci construiește o comunitate prin conținut educațional, distractiv și de nișă.
  4. Vorbiți despre implicarea socială și valorile mărcii.
  5. Utilizați feedback real de la clienții dvs. pentru a crea UGC (conținut generat de utilizatori).
  6. Oferiți abonamente și programe de loialitate.
  7. Nu apelați la faptul că aveți mai multă experiență din cauza vârstei, zoomerii reacționează brusc la ageism.
  8. Ilustrați produsul cu imagini de înaltă calitate, atrăgătoare.
  9. Vorbiți scurt și clar.
  10. Simplificați totul cât mai mult posibil.
  11. Gândiți-vă cum să faceți experiența utilizatorului turiștilor dvs. specială.

Schimbă, evoluează și întâlnește viitorul pregătit cu Join UP!

1Rakuten.today
2Сondorferries
3Booking.com’s Destination Gen Z project
4Kiwi.com
5Comisia Europeană a turismului