Agenți

Gândește ca și clientul tău: învățăm împreună teoria generațiilor

Înțelegerea clientului tău este cheia pentru a-i oferi un serviciu bun, ceea ce duce la creșterea loialității și la noi vânzări. Haideți să studiem împreună comportamentul și obiceiurile oamenilor pe care îi trimitem în vacanță.

Pentru a le înțelege mai bine prioritățile și nevoile și pentru a deveni agenția lor de turism preferată. La urma urmei, așa cum spune Bill Stinnett în cartea sa Think Like Your Customer:

”Mai importantă decât nevoia noastră de a înțelege este nevoia clientului nostru de a se simți înțeles.”

Potrivit Forbes, aproximativ 80% din achizițiile de servicii turistice sunt decise de femeie. Indiferent de cine pleacă în vacanță. Observăm și noi o astfel de tendință și constatăm că, statistic vorbind, este vorba mai ales de femei cu vârste cuprinse între 36-38 de ani. Conform teoriei generaționale a lui Neil Howe și William Strauss, se pare că majoritatea turiștilor noștri sunt milinialii (Generația Y). Cum să folosiți acest lucru în activitatea zilnică? Haideți să ne descurcăm împreună!

Deci, ce trebuie să știm despre miliniali?

Este vorba de persoane care s-au născut între 1984 și 1998. Formarea viziunii lor asupra lumii a fost cel mai mult influențată de prăbușirea URSS și de dezvoltarea tehnologiei.

Caracteristicile lor de bază:

  • nedorința de a se maturiza (apropo, știați că, în 2015, Organizația Mondială a Sănătății a mărit chiar și clasificarea vârstei tinerilor până la 44 de ani),
  • autodezvoltare,
  • dorință de a fi diferit,
  • dragostea de libertate,
  • refuzul de a se supune orbește,
  • stimă de sine ridicată,
  • independență,
  • idealism.

Caracteristici psihologice și comportamentale

  • Adesea vin deja pregătiți și informați.
  • Au mult mai puțină încredere în publicitatea directă decât generațiile anterioare, datorită nivelului lor ridicat de alfabetizare informațională. Prin urmare, aceștia acordă atenție și au încredere în sfaturile și recomandările prietenilor, cunoștințelor, bloggerilor și utilizatorilor obișnuiți ai internetului.
  • Le place confortul și grija.
  • Le place un loc de întâlnire „al lor”.
  • Au nevoie să fie inspirați de munca lor și să o considere semnificativă; un salariu nu îi va ține niciodată la un loc, dacă nu există o motivație suplimentară.
  • Sunt obișnuiți cu victorii, certificate, recompense: se așteaptă la atenție individuală și recunoaștere în tot ceea ce fac.
  • Această generație este expertă în tehnologie, cumpără mai ales online, petrece mult timp pe rețelele sociale.
  • Acordă atenție experienței clienților – tot ceea ce li se întâmplă atunci când interacționează cu o companie pe drumul spre cumpărarea unui produs sau comandarea unui serviciu.
  • Urmăresc tendințele și activitatea mărcii.
  • Se înregistrează în mod activ și se înscriu în programele de fidelizare dacă acestea le garantează reduceri și bonusuri.
  • Nu sunt dispuși să se sacrifice pentru muncă; sindromul vieții amânate nu este despre ei!

Călătoriile reprezintă o prioritate foarte importantă pentru miliniali. Conform statisticilor din The Expedia Generational Study, 91% economisesc pentru călătorii, 63% tind să cheltuiască bani pe experiențe și impresii noi și doar 37% pe un fel de produs.
The Bernstein Company a constatat, de asemenea, că milenialii cheltuiesc cei mai mulți bani pentru a mânca la restaurant.

Cele mai bune orașe pentru Generația Y, potrivit analizei Metro, acestea sunt Berlin, Montreal, Londra, Amsterdam, Toronto, Vancouver, Barcelona, New York, Köln și Manchester (pe baza unui studiu privind ratele de ocupare a forței de muncă, numărul de startup-uri, turismul, accesibilitatea locuințelor și a produselor alimentare, precum și viteza internetului și viața de noapte).

Cum trebuie de lucrat cu milenialii?

  • Împărtășiți-le interesele și vorbiți aceeași limbă.
  • Distrați, nu vindeți. Aceasta este abordarea care poate menține interesul generației Y.
  • Amintiți-le de ofertele dvs. prin intermediul bloggerilor lor favoriți, rețelelor sociale, podcasturilor.
  • Vorbiți la concret sau arătați-le.
  • Fiți pregătiți să auziți argumente nedovedite din partea clientului dumneavoastră, extrase din social media.
  • Puneți întrebări de clarificare înguste, cu o referință la sursa informației.
  • Prezentați-le destinația și opțiunile de vacanță de acolo, acordând o atenție deosebită la ceea ce este în trend.

În mod evident, se preconizează că, peste câțiva ani, locul milenialilor ca ”călători principali” va fi ocupat de zoomeri, dar aceasta va fi o altă poveste, despre care vom avea grijă la timpul său să vă povestim numaidecât.

Dezvoltați-vă și rezervați odihna ideală pentru turiștii din orice generație cu Join UP!