Зима для глоубёрдинга: Exotic Edition¹
Glowbirding: Iarna nu mai e despre supraviețuire, ci despre călătorii și recuperare
Generația Z dau din nou tonul trendurilor în călătorii. De data aceasta au inventat un nou răspuns inspirat la monotonia, frigul și depresia sezonului rece — fenomenul numit „glowbirding”.Conceptul este deja considerat unul dintre cele mai populare trenduri de călătorie. Haideți să aflăm ce reprezintă și încotro „migreză” adepții acestui trend.
CĂLĂTOREȘTE CA UN GLOWBIRD
Glowbirding-ul este o reinterpretare modernă a ideii clasice de „a ierna la căldură”. Dar, spre deosebire de snowboards1, cei care caută în călătoriile de iarnă doar relaxarea și divertismentul, glowbird-ul pune accent pe sănătatea mintală, activitatea fizică și beneficiile luminii solare.
Dar lumina soarelui vindecă cu adevărat, stimulând producția serotoninei, care reduce simptomele „depresiei de iarnă”3, și a endorfinelor – „hormonilor naturali ai fericirii”. Anume ele oferă acea senzație de ușurință, bucurie și inspirație, care vine după o zi petrecută la soare.4
Această tendință devine deosebit de populară printre cei care pot lucra de la distanță. O zi a glowbird-ului poate începe cu o sesiune yoga pe plajă, o plimbare cu bicicleta sau cu o baie în mare, și se poate încheia cu apeluri de serviciu dintr-un „oficiu” cu vedere la mare.
Dar, în loc să se refugieze într-un singur loc pentru întreaga iarnă, glowbird-ul optează pentru mai multe călătorii scurte în destinații diferite. Astfel, pot vedea și explora mai multe destinații noi!
Cine sunt glowbird-urile?
Le plac activitățile în aer liber – ciclismul, hiking-ul, înotul, yoga. Și adesea călătoresc singure. Nu vor să aștepte până alții se decid să călătorească – pur și simplu își fac bagajele și pornesc acolo unde e mult soare. Aceasta este esența glowbirding-ului – să călătorești pentru tine, în ritmul tău și după propriile reguli.
- În 2022, sănătatea și wellness-ul au devenit principala motivație de călătorie pentru peste 20% dintre turiști2.
- La nivel global, cheltuielile pentru wellness cresc mai rapid decât majoritatea celorlalte categorii. Din 2019 până în 2023, creșterea medie anuală a cheltuielilor pentru wellness pe cap de locuitor a fost de 5,9 %. Prin comparație, cheltuielile pentru hoteluri și restaurante au crescut în medie cu 3,8 % anual, pentru îmbrăcăminte și încălțăminte cu doar 1,4 %, iar pentru educație cu 1,6 %5.
Ești gata să încerci noul trend? Iată câteva idei despre locurile unde se practică glowbirding-ul în această iarnă!
În timp ce alții numără zilele până la primăvară, puteți urma exemplul amatorilor de glowbirding, transferându-vă în alt anotimp – vara. Nu amânaţi aventura devenită trend cu Join UP!
1 eng. Migranţi de iarnă englezi
2 The National Geographic
3 https://www.healthline.com/health/depression/benefits-sunlight#outlook
4 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2290997/
5 https://globalwellnessinstitute.org/industry-research/2025-the-global-wellness-economy-country-rankings/
6 https://www.worldtravelawards.com/award-worlds-leading-theme-park-destination-2024






