Agenți

Inteligența artificială: amenințări sau oportunități pentru turism?

Recent, la Lisabona a avut loc unul dintre cele mai importante evenimente tehnologice din lume – Web Summit 2023. Și ghiciți care a fost principalul trend de inovare a acestui an și a anului viitor? Inteligența artificială (denumită în continuare în text – AI)! Nu a fost greu de răspuns, nu-i așa? Toată lumea vorbește despre ea în zilele noastre și se pare că, dacă nu sunteți cu AI nu sunteți în trend.

Ce pot să spun, când până și dicționarul britanic Collins a recunoscut ”inteligența artificială” drept cuvântul anului.

  • Din 2015 până în 2019, numărul de întreprinderi care utilizează inteligența artificială a crescut cu 270%*.
  • Până în 2023, 35 % dintre companiile din lume folosesc deja IA și alte 42 % o testează pentru aplicarea în viitor
  • Numărul startup-urilor legate de AI a crescut de 14 ori din 2000**
  • 1 milion de persoane au utilizat Chat GPT în primele 5 zile de la lansare.
  • 83% dintre companii spun că utilizarea AI este o prioritate de top în strategiile lor de afaceri***

De ce iubesc companiile atât de mult inteligența artificială

Conform cercetării Forbes Advisor: 97% dintre proprietarii de afaceri cred că ChatGPT le va ajuta afacerea. Cum?

  • 64% dintre întreprinderi cred că inteligența artificială va contribui la îmbunătățirea productivității lor generale
  • Una din trei întreprinderi intenționează să utilizeze ChatGPT pentru a crea conținut pentru un site web, iar 44% intenționează să îl traducă în diferite limbi
  • 64% dintre proprietarii de afaceri cred că inteligența artificială poate îmbunătăți relațiile cu clienții

Ce părere are industria de turism despre acest lucru?

Industria turismului se numără printre industriile care utilizează deja în mod activ inteligența artificială și, potrivit experților, ar putea obține beneficii incredibil de interesante de pe urma acesteia. Drept dovadă: ponderea veniturilor companiilor de turism utilizatoare de AI a crescut la nivel global de la 9% în 2018 la 21% în 2021. Și se preconizează că va ajunge la 32% în 2024.****

Ar trebui să începem să ne temem că în curând va trebui să ne luptăm cu AI pentru turiști? Categoric nu. AI nu este deloc un concurent pentru noi, deoarece nu va putea înlocui un agent pentru un turist pentru o perioadă lungă de timp. Ea nu cunoaște încă atât de bine destinațiile și hotelurile, nu simte dorințele cele mai intime ale turistului, pe care ați învățat deja să le citiți atât de bine, nu va fi de acord să se înregistreze mai devreme și, în cele din urmă, nu va împărtăși bucuria primului zbor sau a unei vacanțe pe ocean. Nu, el este un asistent grozav care ne ajută să fim inovatori, moderni și chiar mai productivi.

Există multe modalități de a ușura munca de zi cu zi a unui agent de turism prin utilizarea AI. Echipa noastră are mai mulți ani de experiență în acest sens și este bucuroasă să împărtășească cazuri și secrete interesante.

INTELIGENȚĂ ARTIFICIALĂ PENTRU AGENȚII DE TURISM

Cum funcționează inteligența artificială și care sunt aplicările pe care le folosim cel mai des?

Cele mai populare tipuri de programe de inteligență artificială care pot fi utile pentru un agent sunt:

  • generative (Chat GPT, Bard)
  • bazate pe imagini (Midjourney, DALL-E).

Toate acestea sunt bazate pe baze de date. Chat GPT utilizează algoritmi de învățare profundă și rețele neuronale pentru a analiza textele și a genera răspunsuri. Acesta a fost pre-antrenat pe un volum uriaș de texte colectate din diverse surse, cum ar fi pagini web, cărți și articole. Atunci când software-ul primește o interogare, acesta analizează informațiile din aceste baze de date și generează un răspuns. În plus, inteligența artificială învață în fiecare zi din interogările noastre. Da, da, interogările noastre pentru astfel de programe sunt seturile de date gratuite¹ de care dezvoltatorii au nevoie cu disperare. Aici se află răspunsul la motivul pentru care multe dintre ele pot fi utilizate fără a plăti și, de asemenea: ce aplicație să alegeți. Cea mai populară. La urma urmei, aceasta procesează cele mai multe interogări, deci este cea mai inteligentă.

Dacă versiunea gratuită nu vă este suficientă, puteți trece la versiunea cu plată, care va produce rezultate mai sofisticate, deoarece utilizează un model actualizat și, de asemenea, va fi mai rapidă.

Dintre programele de inteligență artificială generativă, folosim în principal ChatGPT și Bard de la Google. Acesta din urmă este preferatul nostru în partea descriptivă, deoarece este mai uman. Adică, oferă răspunsuri emoționale mai personalizate, în timp ce sugestiile ChatGPT arată că sunt generate artificial. În plus, versiunea gratuită a acestuia din urmă lucrează cu baze de date până în 2021, în timp ce Bard lucrează cu toate informațiile din sistemul Google.

De exemplu, am realizat un experiment, întrebând ambele programe ce mașină ar alege pentru ele însele. ChatGPT a răspuns imediat că nu are o părere și ne-a oferit o listă cu mașinile cele mai căutate online în acest an. Iar Bard a spus că trebuie să se gândească, apoi a numit Tesla Model 3, deoarece este ecologică și sigură, și în general și-a expus gândurile așa cum ar face o persoană atunci când alege o mașină.

Așadar, dacă aveți nevoie de un text descriptiv pentru o stațiune sau un hotel, Bard este mai potrivit. În plus, știe cum să adauge linkuri. De exemplu, atunci când descrie camerele de hotel, acesta duce imediat la pagina unei anumite camere cu o fotografie. Dar, deocamdată, ar trebui să verificați întotdeauna relevanța informațiilor pe care AI le generează pentru dumneavoastră.

Și, deși ChatGPT a apărut mai devreme și a luat toată hype-ul pentru sine, în viitor ne vom baza în continuare mai mult pe Bard, deoarece totul este sincronizat în sistemul Google, iar rețelele de date cu care poate lucra AI-ul sunt uriașe și actualizate în mod constant.

Ce muncă poate fi deja delegată către AI

De fapt, putem reduce semnificativ timpul de lucru și optimiza procesele prin simpla delegare a unor sarcini către AI. Iată care sunt cele mai importante domenii și sarcini în care aceasta vă poate ajuta fără probleme:

Serviciul clienți 56% dintre companii folosesc AI în serviciul clienți și 46% în CRM. Una dintre cele mai comune modalități este un chatbot. Puteți oferi asistență pentru clienți 24 de ore din 24, 7 zile din 7 pentru călători prin integrarea unui chatbot în site-ul dvs. Desigur, pentru a rezolva probleme importante trebuie să implicați un specialist, dar în primele etape de lucru cu solicitarea AI se va descurca perfect, iar utilizatorul nici nu va realiza că cu el interacționează mașina și nu un om. De exemplu, un turist va putea obține răspunsuri la cele mai frecvente întrebări prin intermediul unui chatbot, fără a pierde timp suplimentar de așteptare. Iată un pas spre un client mulțumit și fidelizat fără niciun efort suplimentar. Potrivit Forbes, utilizarea inteligenței artificiale în cadrul solicitărilor de servicii pentru clienți ar putea duce la economii de până la 30%.
Lucrul cu recenziile Inteligența artificială poate procesa calitativ recenziile, le poate clasifica, poate analiza rezultatele sondajelor și chiar poate formula concluzii.
Marketing Cu ajutorul algoritmilor bazați pe AI, este posibil:

  • să monitorizați comportamentul utilizatorilor pe rețelele sociale
  • să monitorizați comentariile de pe paginile lor și să primească sugestii pentru noi publicații și conturi la care să se aboneze.
  • să analizați cantități uriașe de date pentru a înțelege mai bine comportamentul și preferințele turiștilor
  • să cercetați trendurile
  • să creați campanii de marketing orientate pe baza acestor informații

Mai mult, AI poate chiar să sugereze modalități și canale de implementare a unei campanii de marketing și apoi să genereze rapoarte.

 Crearea de conținut

Conform statisticilor Forbes, 35% dintre companii folosesc deja AI pentru a scrie texte și a crea imagini. Acest lucru poate fi într-o varietate de formate, de la conținutul site-ului web până la postările din social media. Iar astfel de programe sunt, de asemenea, excelente la rescriere, voice-over și traduceri și vă economisesc mult timp.

La fel se întâmplă și cu imaginile. Dacă mai înainte designerii noștri trebuiau să petreacă o oră și jumătate pentru a crea niște imagini, acum Midjourney poate genera chiar și 40 de variante de imagini în 10 minute, realizând rapid idei destul de greu de implementat, iar apoi lucrează cu ele. Acest lucru economisește foarte mult timp și face posibilă obținerea unei imagini complet unice, nu descărcată dintr-o bancă de poze, care va fi folosită de sute de alte persoane, ci cu adevărat unică – cu subtextul și în stilul dumneavoastră.

Acesta este modul în care am creat imaginile pentru conceptul nostru de WinterGarden, de exemplu, precum și unele dintre imaginile pe care le-ați văzut deja în buletinele noastre informative. Ce părere aveți? Ați ghici că aceasta este parțial opera AI?

Cum să creezi o interogare pentru AI pentru a obține cele mai optime rezultate

Sarcina noastră pentru AI este o descriere verbală a ceea ce dorim să obținem, așa că, cu cât este mai clară și mai detaliată, cu atât mai bun va fi rezultatul.

Doriți o imagine care să ilustreze un articol despre o vacanță pe plajă? Imaginați-vă că scrieți un roman despre aceasta cu toate detaliile.

 ”O femeie fericită și zâmbitoare aleargă de-a lungul unei plaje cu nisip fin și galben. Vântul suflă, răsfirându-i părul și clătinând frunzele copacilor din jur. Pe mare sunt valuri mici, iar la orizont se vede un iaht cu o pânză albă…” Nu este atât de greu, nu-i așa? Iată alte câteva secrete pentru a lucra eficient cu AI:

Ar trebui descrise cât mai multe detalii cât mai clar posibil. Apoi, aceasta înțelege ce se dorește de la ea.

  • Inteligența artificială știe cum să lucreze în context, adică puteți pune o întrebare, să primiți un răspuns și să adăugați imediat o întrebare clarificatoare la aceasta. Iar programul rămâne în acest context pentru foarte mult timp. Chiar și după o zi puteți să vă întoarceți și să continuați conversația pe care ați avut-o ieri.
  • Trebuie să cunoașteți unele comenzi și termeni pentru a configura corect sarcinile (descrieri de stil, rezoluție, formate etc.).
  • Ar trebui să înțelegeți punctele problematice ale AI, de exemplu, aceasta nu a învățat încă cum să reprezinte în mod realist mâinile și dinții oamenilor, iar emoțiile tind să iasă distrate sau hiperbolizate.
  • Este prea devreme pentru a utiliza imaginile pe care aplicațiile bazate pe AI le generează fără o prelucrare ulterioară de către un designer. În primul rând, acestea vor avea cu siguranță defecte și, în al doilea rând, în curând va deveni evident care imagini sunt generate și care sunt create de om.
  • AI înțelege bine aproape toate limbile și poate răspunde la ele. Dar, uneori, rezultatul generat poate fi diferit în funcție de limba în care a fost făcută interogarea.
  • AI devine din ce în ce mai inteligentă pe zi ce trece și, în curând, va fi integrată în toate domeniile posibile. Pregătiți-vă că vor apărea noi reglementări juridice și legi legate de utilizarea sa, la care va trebui să fiți atenți.

Alergăm mai repede cu AI decât cu alte inovații anterioare și moderne. În acest moment, este mai mult o jucărie care se învață. Dar, în următorii 5 ani, va deveni unul dintre cele mai mari atuuri tehnologice ale omenirii.


*Gartner
** Сross River Therapy 
*** Forbes
**** Statistica
1. De la database din engleză