Plajele Muntenegrului: alegeți o locație pe placul dvs.!
Noutăți: ritualuri în lună plină, statisticа privind turismul, cartografie modernă

Statistica mondială confirmă: călătoriile au devenit necesitatea numărul unu. Iar noi explorăm deja date noi: ce caută și ce îi interesează pe turiștii moderni. Aflați acest lucru împreună cu noi!
APROXIMATIV FIECARE A 10-A PERSOANĂ LUCREAZĂ ÎN TURISM1
În 2024, sfera turismului a reprezentat 10 % din PIB-ul global și aproximativ 1 din 10 persoane lucra în acest sector.1 Se preconizează că numărul profesioniștilor va crește la aproape 11% din populația angajată a lumii în acest an.1 Aceasta reprezintă aproximativ 371 de milioane de persoane – mai mult decât populația Statelor Unite.1 Iar călătorii internaționali vor cheltui 2,1 trilioane de dolari – depășind cu 8,5% recordul precedent.1
Aceasta este concluzia World Travel & Tourism Council (WTTC), o organizație globală independentă a principalilor reprezentanți ai industriei turistice și hoteliere. WTTC analizează periodic dezvoltarea industriei turismului și examinează impactul acesteia asupra economiei țărilor, ocupării forței de muncă, mediului etc.
CUM ÎȘI VOR CHELTUI EUROPENII BANII ÎN 2025?
Sondajul anual al consumatorilor realizat de Mastercard dezvăluie cum își prioritizează europenii cheltuielile. De data aceasta, două treimi (70%) dintre respondenți au menționat că tind cel mai mult să bifeze o activitate/experiență de pe lista lor de dorințe. Polonezii (87%) și românii (88%) sunt cei mai dornici să își îndeplinească visele în 2025.
Călătoriile și turismul domină 89% din listele de dorințe! De ce? Europenii intervievați au explicat ce își doresc:
- 44% – să creeze amintiri pentru toată viața,
- 36% să vadă lumea într-o perspectivă nouă,
- 33% – să își împărtășească experiențele cu cei dragi.
După călătorii, cele mai frecvent menționate categorii au fost:
- 80% – vacanțe în natură,
- 79% – experiențe, descoperiri gastronomice și culinare,
- 76% – experiențe legate de cinematografie,
- 75% – timpul petrecut cu familia,
- 74% – evenimente cu muzică live.
Mai multe detalii aici.
O, LUME NOUĂ ȘI MINUNATĂ!
Turiștii sunt în căutare de experiențe noi, dar „se iau pe sine oriunde se duc”: obiceiurile, pasiunile, obiectivele, preferințele lor. Iar hotelurile încearcă să le ghicească și să le satisfacă necesitățile. Iată, așadar, trei exemple interesante.
Un cuvânt nou în wellness: sincronizarea cu ciclurile lunii în Maldive
The Nautilus Maldives a introdus în acest an un program unic de wellness denumit Full Moon wellness – o serie de practici nocturne sub luna plină. Boluri tibetane de cântat și aromaterapie sub cerul înstelat, ceremonii meditative ale ceaiului – toate acestea creează o atmosferă inspirată care îi ajută pe oaspeți să se simtă în stare de flux și să stabilească noi obiective de dezvoltare personală. Au fost create pachete de servicii private pentru cei care doresc să experimenteze energia lunii.
Mai multe detalii aici.
Cazare complet vegană în Abu Dhabi
Unii turiști preferă nu doar să se bucure de luxul mult dorit într-un hotel, ci să fie siguri că locul dat respectă valorile lor. Pentru astfel de clienți, Mandarin Oriental Emirates Palace a creat opțiuni de cazare totalmente pentru vegani.
Nu se folosesc materiale de origine animală în textilele de mobilier. Prosoapele de plajă sunt din bambus. Produsele cosmetice nu sunt testate pe animale și sunt pur vegetale. Complimentele sunt complet vegane, la fel ca și conținutul minibarului. Iar oaspeții pot culege legume din grădina proprie a hotelului înainte ca acestea să fie gătite la restaurant.
Mai multe detalii aici.
Consumul de cafea în Dubai
În întreaga lume se beau zilnic aproximativ trei miliarde de cești de cafea. Acest lucru nu este deloc surprinzător, având un impact și asupra industriei hoteliere.
Hotelul 25hours Hotel Dubai One Central și-a pus în valoare propriul Nomad Day Bar. Ei cooperează cu prăjitorii locali de boabe de cafea Nightjar Coffee. În meniu a apărut Piccolo (latte în miniatură), latte spaniol cu lapte condensat și diverse tipuri de pour-over. Locația a devenit deja una dintre cele mai populare pentru iubitorii de cafea din oraș.
CUNOAȘTEȚI TOTUL DESPRE GOOGLE MAPS?
Vi s-a întâmplat și dvs. o asemenea situația? Cineva v-a recomandat o locație: un bar speakeasy, o microcafé la modă, un magazin de antichități sau suveniruri, un bancomat convenabil lângă hotel. Și, când ajungeți, este absolut imposibil să îl găsiți dacă nu vă conduce cineva de mână – pentru că există o mulțime de indicatoare sau o numerotare confuză a caselor.
Dacă ați putea doar să îndreptați camera spre stradă și să vedeți pictogramele unităților și magazinelor suprapuse… Și, într-adevăr, este exact ceea ce puteți face în multe orașe mari.
Cum funcționează realitatea augmentată în Google Maps?
- Atunci când căutați o locație pe Google, pe lângă adresă, găsiți uneori și o fotografie panoramică a acesteia, făcută la nivelul ochilor – aceasta se numește Street View. Astfel de fotografii vă ajută să recunoașteți locul potrivit și ajută algoritmul să compare harta și lumea reală. Prin urmare, realitatea augmentată este disponibilă numai în locurile în care există suficientă viteză de internet, multe fotografii Street View și o hartă detaliată – puteți verifica acest lucru aici.
- Pentru a funcționa corect, smartphone-ul trebuie să suporte ARKit (iOS) sau ARCore (Android), iar versiunea aplicației trebuie să fie actualizată.
- Locația trebuie să fie bine iluminată, iar vizorul smartphone-ului trebuie să fie curat.
Cum să utilizați funcția?
- Activați geolocalizarea și conectați internetul.
- Deschideți Google Maps.
- Dacă vedeți o pictogramă colorată a camerei foto în câmpul de căutare din aplicație, atingeți-o. Dați permisiunea de acces și îndreptați camera către clădire.
- Sau introduceți destinația, alegeți un traseu de mers pe jos, atingeți Live View și îndreptați camera către stradă. Imediat ce sistemul va recunoaște locația dvs., va completa imaginea cu legende: restaurant, bancomat, magazin etc.
Turismul este limbajul pe care oamenii îl folosesc pentru a vorbi despre vise. Ce călătorie este pe lista dvs. de dorințe în acest an?
1 wttc.org