Клиенты меняются, а с ними и правила игры. Как исследовать свою аудиторию, чтобы туры продавались легко?
Experiență sau stele - cum aleg de fapt turiștii un hotel?
De unde începe un hotel? Nu de la cheie și nici de la planul de construcție, ci de la alegerea locației și cercetările oaspetelui: care sunt durerile și necesitățile sale, unde merge, de ce merge în acest loc, cu ce să-l atragă, cum să se remarce printre concurenți, dacă este o destinație turistică.
Așa începe crearea conceptului, prin cunoașterea motivelor și căutarea caracteristicilor unice ale locației. De ce? Este unul dintre principalele criterii prin care turiștii aleg hotelurile. L-am întrebat pe guru nostru în deservire cum se formează conceptul și ce tendințe noi influențează acest proces.
Ksenia
Lavrentieva Director management
al experienței clienților Join UP!™ |
PERSONALIZARE PENTRU HOTEL = VIAȚĂ
Atunci când alegeți un hotel pentru vacanța dumneavoastră, adevărul este că nu sunteți interesat doar de disponibilitatea unui lift și de mărimea odăilor, ci și de atmosfera generală a hotelului, de ce fel de experiență puteți avea în el? Acesta este exact conceptul. Prin urmare, este important să discutați despre aceste caracteristici atât cu hotelul, cât și cu agenții care îl recomandă. Oamenii nu rezervă hoteluri ecologice, de wellness sau medicale pentru stele sau semnele distinctive, ci pentru experiența pe care o trăiesc acolo.
Autenticitatea stă la baza conceptului și este unul dintre principiile de bază după care funcționează majoritatea hotelurilor de tip boutique din prezent. Unii îl numesc „noul lux”, dar nu este vorba cu adevărat despre lux, ci despre o experiență unică. În zilele noastre, hotelurile de tip boutique pot avea prețuri medii, dar adesea se încadrează în categoria Design Hotels datorită atmosferei speciale și gamei de servicii. Aceasta este o colecție de la Marriott, unde sunt reunite hoteluri cu un produs personalizat, dar de cele mai multe ori fără stele. Iar lipsa lor nu împiedică mii de oameni să viseze la o vacanță, de exemplu, în hotelul georgian Rooms, hotelul grecesc Olea All Suite Hotel sau în hotelul Bursa de pe Podol din Kiev. Pentru că au „propriul” vibe.
Astăzi, chiar și lanțurile hoteliere și-au dat seama că, dacă nu personalizezi, nu vei supraviețui. Întrucât, oamenii călătoresc acum pentru acele mărci care, pe lângă patul confortabil obișnuit, pernele confortabile și deservirea ușor de înțeles, vor oferi, de asemenea, emoții unice și starea de spirit a acestei țări sau a acestui oraș anume. Aici vedem din nou tendința cunoscută de like a local*. Este important în fiecare detaliu, și cu atât mai mult atunci când alegeți un loc în care turiștii vor trăi în timpul călătoriei lor.
Vă amintiți când v-am spus că “Immersion” ca o scufundare totală în viața și cultura unei destinații, a fost recunoscută ca fiind unul dintre cuvintele de călătorie de top ale anului 2023? Să ne reamintim mai multe statistici:
- aproximativ 90% dintre călători doresc să își petreacă timpul călătorind like a local1,
- iar 75 % se gândesc dacă vor avea parte de o experiență autentică înainte de a rezerva o călătorie1.
Atunci când aleg un hotel, turiștii caută să experimenteze ceva unic în locul respectiv:
- meniu cu bucate pregătite din produse locale,
- propriile ferme și crame,
- utilizarea de motive și materiale autentice în design,
- activitate cu elemente de folclor, activități tradiționale, meșteșuguri,
- pop-up-uri cu producători locali.
Fapt interesant! În Grecia, de exemplu, pentru a fi certificat ca hotel de tip boutique, un local trebuie să participe în mod obligatoriu la programul „Mic dejun grecesc” sau „Marca de calitate a bucătăriei grecești”.
Totul pentru ca atunci când un turist se trezește dimineața în hotel, să înțeleagă imediat în ce țară sau regiune se află.
SUSTAINABILITY MATTERS**
În ultimul deceniu, tendința către turismul ecologic și durabil a schimbat radical conceptele și abordările hoteliere din industrie.
- Din anul 2019 până în anul 2024, numărul de căutări online pentru ” sustainable travel***” a crescut cu 26%2.
- Piața globală a ecoturismului a crescut cu 13,6 % timp de un an și se preconizează că se va dubla și mai mult până în 2028 față de cifra actuală2.
Cât CO₂ este emis, ce practici turistice regenerative sunt utilizate, ce contribuție are hotelul la comunitățile locale? Aceste aspecte sunt acum la fel de importante în alegerea unui hotel ca un pat confortabil, viteza Wi-Fi în odăi sau fructele proaspete la micul dejun.
- 38% dintre călători caută informații cu privire la politica de sustenabilitate înainte de a rezerva cazare3.
- 57% dintre turiști spun că s-ar simți mai bine dacă hotelul lor ar avea un certificat ecologic3.
- 54% ar dori să le poată filtra locurile de cazare în funcție de disponibilitatea certificatelor de durabilitate3.
Prin urmare, nu este surprinzător faptul că există la fel de multe sisteme de certificare ecologică precum există programe de stele. Iar pentru multe hoteluri, obținerea statutului „verde” nu este doar un bonus plăcut, ci o necesitate pentru a satisface cererea turiștilor și a menține un avantaj competitiv pe piață.
În ultimele decenii, au apărut numeroase opțiuni de certificare ecologică în întreaga lume, cum ar fi: „Cheia verde”, „Globul verde”, numai Consiliul Global pentru Turism Durabil are aproximativ 200 de programe diferite.
DE CE ESTE IMPORTANT PENTRU AGENȚI
Luați aminte, cine va fi în curând cumpărătorul nostru de top și chiar deja parțial este? Zoomerii. Iar ei și reprezentanții generației următoare – Alpha – vor alege hoteluri care au o poziție comunicată deschis cu privire la durabilitate. Și nu este vorba doar despre ecologicitate, ci și despre integrarea și susținerea comunității locale prin utilizarea produselor locale și promovarea tradițiilor autentice.
Prin urmare, atunci când inspectați sau selectați hoteluri, asigurați-vă că înțelegeți ce fel de experiență poate avea un turist acolo. Și nu uitați să adăugați un „punct verde” pe lista dvs. de verificare. Întrucât, este ceea ce este la modă și ceea ce face diferența.
* aici și în continuare din engleză „ca un localnic”
** de la „durabilitatea este importantă”
*** de la „turism durabil”
1 FlashPack
2 Radical Storage
3 Sustainable Travel Report 2022