Клиенты меняются, а с ними и правила игры. Как исследовать свою аудиторию, чтобы туры продавались легко?
Tatiana Martynenko: „Transformăm piața turismului din Moldova”
Este important pentru noi nu numai să vă spunem despre direcțiile și promoțiile noastre, ci și să vă oferim instrumente pentru creșterea și dezvoltarea afacerii. Și, de asemenea, să vă inspirăm și să transformăm împreună sectorul turistic din Moldova. Prin urmare, astăzi v-am pregătit un interviu cu o persoană care știe absolut totul despre Join UP! în Republica Moldova.
Tatyana
Martynenko Managing director Join UP! Moldova
|
CU TURISMUL PENTRU TOTDEAUNA
Sunt în turism de la 16 ani: am intrat la universitate la facultatea de turism, când practic tocmai a apărut în țară, și imediat am început să lucrez într-o agenție de turism care vindea tururi în Zatoka ucraineană. Apoi am studiat ticketingul, am lucrat într-o agenție cu accent pe vacanțele VIP și apoi a început povestea mea cu Join UP!, care continuă deja de 6 ani.
Mă bucur că viața mea este legată de turism, îmi iubesc meseria și cred că acest domeniu este ca un tatuaj: o dată și pentru totdeauna.
JOIN UP! CREAZĂ TRENDURI
Lucrând în industria turismului de mai bine de 20 de ani, văd cum s-a schimbat piața în ansamblu și ce contribuție a adus Join UP! la dezvoltarea acesteia, pentru că transformăm industria și îi schimbăm regulile, arătând că orice este posibil.
Multă vreme, turismul nu s-a dezvoltat deloc pentru noi – timp de 15 ani se zbura doar în Antalya, până a venit Join UP! și a „răvășit” acest domeniu, a lărgit orizonturile, a deschis noi direcții pentru moldoveni. De exemplu, descoperirea noastră este Egiptul, noi am fost cei care am făcut această destinație populară în Moldova, am arătat că este valabilă pe tot anul și că este confortabil să ne relaxăm acolo vara, am intrat pe piață cu un produs bun nu numai în renumite stațiuni Hurghada și Sharm-el-Sheikh, dar au deschis și incredibila Marsa-Alam pentru Moldova. Și pentru mine, acesta este un caz important, de care îmi amintesc când începem cu un produs nou pe piață. La urma urmei, când am descoperit Egiptul, nimeni nu a crezut în succesul acestei destinații, iar acum toți operatorii turistici zboară acolo.
Numai noi oferim pieței o astfel de varietate de direcții și o abordare conceptuală a fiecăreia dintre ele. Dezvoltăm un trend de călătorie în Muntenegru, noutatea noastră în acest sezon este Albania, care, sunt sigur, va deveni un hit în această vară. Am realizat un program amplu și larg de zboruri către Spania și Creta – acest lucru nu a fost până acum în Moldova! Și, desigur, urmărim trendurile și ne creăm pe ale noastre. City-tour în orașe europene, workation, tururi de cumpărături, destinații exotice – toate acestea sunt posibile cu Join UP!. Și este atât de grozav, pentru că le oferim oamenilor posibilitatea de a călători și de a descoperi lumea!
Îmi place să văd că moldovenii au început să călătorească mai mult – conform statisticilor, acum avem mult mai multe familii care merg în vacanță de 2-3 ori pe an, înainte era maxim o călătorie în altă țară pe an.
CHALLENGE ACCEPTED
A fost odată în viața mea o perioadă în care m-am gândit să părăsesc turismul și în acel moment nu îmi căutam deloc un loc de muncă. Dar chiar atunci m-a găsit Join UP! și mi-a oferit să conduc unitatea de afaceri din Moldova. La început nu m-am gândit să fiu de acord – apoi nu am știut ce vreau să fac în continuare. Dar m-a „prins” oportunitatea de a obține o experiență complet nouă și de faptul că avem valori comune – chiar și atunci mi-am dat seama că filozofia companiei îmi era aproape de spirit.
Și, desigur, faptul că sunt un „start-up”-er permanent a jucat rolul său – sunt fascinată de procesul de a crea de la zero, de oportunitatea de a dezvolta ceva nou. Prin urmare, am spus: challenge accepted, iar aceasta a devenit o nouă piatră de hotar în viața mea. Ce a fost cel mai dificil? A trebuit să reconstruiesc absolut totul: să creez relații cu partenerii, să adun o echipă, să dezvolt o afacere, să arăt puterea produsului nostru.
PRINCIPII DE MANAGEMENT
Pentru mine, biroul nostru este ca o a doua casă, petrecem mult timp la serviciu și, prin urmare, este pur și simplu necesar ca aici să fie confortabil, ca colegii să se inspire și să se sprijine reciproc. Deci echipa este super importantă pentru mine. Eu am recrutat mereu o echipă, încercând să aleg oameni care ne sunt apropiați ca spirit și valori: aceștia sunt energici, care își pot prefixa scopuri, pasionați de munca lor. Sunt mândru că împreună am creat o astfel de atmosferă încât vrei să vii la muncă în ciuda oricăror dificultăți.
Principiul meu este să fiu absolut sincer și deschis, mereu pregătit pentru dialog, să te consulți mereu cu echipa ta și nu doar să dai sarcini. Puteți vorbi cu mine și fi sincer – vă voi asculta în orice situație și voi încerca să ajut și să rezolv orice situație problematică, dar în schimb vreau să văd, deschidere și onestitate.
AGENT FRIENDLY
Для нас важно выстраивать взаимовыгодные отношения с агентами, помогать им расти и развиваться, быть Este important pentru noi să construim relații reciproc avantajoase cu agenții, să-i ajutăm să crească și să se dezvolte, să fim siguri că vor primi un răspuns și sprijin pentru oricare dintre întrebările lor. Toate acestea sunt întruchipate în conceptul de Agent Friendly. Încercăm să oferim agenților care lucrează cu noi beneficii maxime:
- Formare. Am auzit de la agenți de mai multe ori că tururile noastre promoționale sunt cele mai informative și cele mai utile pentru vânzările ulterioare. Noi am fost cei care am creat trendul de formare online pe piață pe direcții – nimeni nu a făcut astfel de webinarii înaintea noastră. Separat, vreau să notez evenimentele noastre cu hotelieri, seminarii, Tea-Time, mic dejun de afaceri – toate acestea nu sunt doar foarte frumoase și stilate, ci și cele mai utile pentru munca agenților. Am stabilit un standard foarte înalt pentru întreaga piață în ceea ce privește formarea, iar noi suntem cei care îi ajutăm pe agenți să se dezvolte profesional.
- Program de loialitate Beginner to Winner. Suntem singurul touroperator de pe piață care oferă un program atât de cuprinzător. Avem aici toate instrumentele de motivare și dezvoltare în funcție de categorie, agenții își văd rezultatele în timp real pe un dashbord în contul personal, programul nostru este cât se poate de transparent – condiții similare și înțelese condiții pentru toată lumea. Cu B2W, agenții obțin un rezultat rapid al eforturilor lor – nu este nevoie să așteptați un an pentru ca beneficiile dvs. să se schimbe.
- Transformarea pieței. Este important pentru noi să schimbăm și să dezvoltăm piața, să o facem mai sănătoasă, să ajutăm agenții să-și soluționeze problemele și să-i învățăm să-și respecte munca și să câștige mai mult.
De exemplu, avem condiții mai stricte pentru plata rezervărilor, dar acest lucru se face și pentru a economisi timpul agentului și pentru ca acesta să nu-și devalorizeze munca, pentru că în astfel de condiții va fi mai greu pentru turiști să se răzgândească și să refuze turul.
Sau la început a fost neobișnuit ca piața să folosească un cont personal, dar acum aud din ce în ce mai multe recenzii despre cât de convenabil este – nu trebuie să deranjezi pe nimeni, doar puneți bifele necesare pe dvs. Datorită acestei digitalizări și optimizări, simplificăm munca agenților.
Ne opunem dumpingului pentru ca turiștii să-și respecte agenții, iar agenții chiar câștigă bani buni. Prin urmare, pregătim un întreg program care îi va ajuta pe agenți să își valorifice timpul, să refuze reducerile deranjante și să se bazeze pe expertiza și profesionalismul lor.
Scopul nostru este să educăm piața cu privire la noile reguli ale jocului, datorită cărora agenții se vor bucura de munca lor, vor crește și vor câștiga mai mult.
Raftul cu cărți al Tatianei:
✓ ”Maestrul și Margareta”, Mihail Bulgakov
✓ „Casa în care”, Mariam Petrosyan
✓ „33 de strategii de război” de Robert Green
✓ „La naiba cu toate! Ia-o și fă-o!” — Richard Branson
✓ ”Revolta lui Atlas” – Ayn Rand