La mulți ani și Crăciun fericit!
Natalia Brașoveanu, Join UP! Chișinău: „Cea mai mare recunoaștere e fericirea clienților noștri !”
Odată cu lansarea propriei afaceri, fiecare își dorește să obțină succes. Însă orice realizare constă dintr-o multitudine de pași, decizii și uneori provocări nu dintre cele mai plăcute. Am rugat-o pe Natalia Brașoveanu, CEO agenției Join UP! Chișinău, să ne povestească despre parcursul ei în turism, provocările și lecțiile învățate, regulile și principiile în tot acest proces. Pentru că aceasta este o poveste reală de succes – agenția are mai puțin de un an, dar deja se poate mândri cu rezultate frumoase.
Natalia
Brașoveanu CEO agenției de turism Join UP! în Moldova
Chișinău, str. București, 43 |
ÎNCEPUTUL CĂLĂTORIEI
Dragostea pentru călătorii a început în copilărie, de mică îmi doream să explorez întreaga lume. Performanțele mele remarcabile la geografie, orele practice de turism din perioada liceului au contribuit la interesul meu pentru acest domeniu. Am participat la diverse concursuri naționale și internaționale și m-am implicat activ în proiecte de dezvoltare a turismului în Republica Moldova. În 2015 am făcut cunoștință cu soțul meu (tot în timpul unei vacanțe la munte) și ne-am dat seama că experiența lui în turism, cunoștințele mele în domeniul juridic, psihologic și resurse umane, plus dorința mea de a oferi oamenilor noi experiențe de călătorii, pot fi combinate într-o afacere prosperă în turism. Lucru pe care îl facem și până astăzi.
FRANCIZA JOIN UP!
Datorită nouă, franciza Join UP! a apărut pentru prima dată în Republica Moldova. De ce am decis să merg pe acest drum și să cresc „sub aripa” unui tour-operator? În primul rând, pentru că valorile și filosofia companiei ne sunt apropiate, iar în al doilea rând, acest lucru a ușurat lansarea afacerii, deoarece multe procese erau deja stabilite, trebuia doar să le implementăm și să le adaptăm la piața moldovenească. Cu o franciză a unei mărci puternice, riscurile pentru afacere devin mult mai mici, problemele sunt rezolvate mai repede și întotdeauna poți obține ajutor calificat de la experți. Datorită acestui lucru, putem dedica mai mult timp dezvoltării, publicității, rețelelor sociale și, desigur, clienților noștri.
ESTE IMPORTANT SĂ-ȚI CUNOȘTI CLIENTUL
Ca oricare agenție de turism, ne axăm pe oferte care ar acoperi toate cererile de pe piață. În același timp, deja având experiență, am înțeles că aproximativ 80% dintre clienții noștri sunt familii cu copii. În proporție de 70%, clienții noștri au între 35-44 de ani, iar 15% între 45-65 de ani, alte 15% reprezintă clienții care au între 18-35 de ani. Respectiv, toate ofertele din portofoliul nostru sunt create proporțional ca interes și atractivitate pentru fiecare categorie de vârstă și procentul care îl ocupă în profitul companiei.
Cunoașterea publicului nostru țintă ne ajută în strategia noastră de comunicare. Ne străduim să atragem nu doar cât mai mulți oameni, ci în primul rând „oamenii noștri”. Pentru aceasta, folosim diferite canale și instrumente online, unde avem acoperire și conversie bune, însă sunt convinsă că, contactul personal oferă posibilitatea de a înțelege, asculta și auzi mai bine clientul. Prin urmare, toate aceste eforturi de comunicare sunt îndreptate către persoană și emoțiile sale – acest lucru servește ca un catalizator pentru a-l determina să vină la noi în birou și să afle toate detaliile care-l interesează.
LOIALITATEA CLIENȚILOR FIDELI – ADEVĂRATA RECUNOAȘTERE
Mai mare recunoaștere pentru o companiei de turism decât clienți fideli nu există. Pentru asta și investim foarte mult în atitudinea față de oamenii care beneficiază de serviciile noastre, dar și investim în oferte care să îi mulțumească.
Pentru a ajunge la o prietenie de lungă durată cu clienții noștri ne conducem de câteva reguli:
Comunicăm eficient și empatic — mereu suntem profesioniști și gata să răspundem la orice întrebare. Pentru a oferi ceea ce vor clienții (nu vindem doar pentru că trebuie să vindem),
Încercăm să înțelegem, preferințele lor, să-i descoperim ca oameni, nu doar ca turiști.
Atitudinea — fie că vorbim de comunicare pe oferte, semnarea contractului, prezentarea de noi oferte, atitudinea profesionistă și umană este obligatorie.
Asta de-a lungul timpului ne adus nu doar noi clienți, dar și am legat noi prietenii turistice.
VALORILE ECHIPEI
Având o experiență de 14 ani în domeniul resurselor umane, fiind și lector universitar cu ore în dreptul muncii, am învățat că pot îmbunătăți rezultatele angajărilor și să păstrez oamenii potriviți, având la bază următoarele principii:
- Diversitatea experienței. Angajăm nu doar persoane specializate în turism, ci și cei cu experiență în alte domenii, având astfel o echipă multifuncțională. Background-ul meu educațional și experiența în domeniul juridic, psihologiei și comunicării m-au ajutat să organizez munca echipei și să contribui la vânzările reușite.
- Accent pe dezvoltarea profesională. Investim constant în echipa noastră. Principiul nostru este ca niciodată un angajat nepregătit să nu interacționeze cu clienții. În acest an, toți angajații au vizitat peste 150 de hoteluri în diferite destinații și au participat la cursuri și seminarii susținute de tour-operatorul Join UP!.
- A fi o familie. Suntem o mare familie – petrecem timp împreună atât la serviciu, cât și în timpul liber. Organizăm seminarii, team-building-uri și ne bucurăm regulat de ieșiri în natură sau în cafenele pentru a ne relaxa și a întări relațiile.
- Motivația financiară , Apreciem munca de calitate și oferim un salariu corespunzător. Evaluarea performanței echipei se face pe baza indicatorilor cantitativi și calitativi, precum realizarea obiectivelor, eficiența proceselor și feedback-ul clienților.
- Capacitatea de a asculta și de a auzi. Pentru mine, comunicarea eficientă cu angajații înseamnă transparență, capacitatea de a asculta și înțelege punctul lor de vedere. Comunicarea productivă include feedback-ul, încurajarea de a vorbi deschis și crearea unei atmosfere de înțelegere reciprocă și respect.
TREI INSIGHT-URI LA DESCHIDEREA UNEI AGENȚII
Din fericire, încă de la început, am reușit să evităm greșelile în conducerea agenției datorită calificării profesionale a soțului meu. Pe ce ne-am bazat?
- Nu am urmărit profitul, ci am muncit pentru calitate.
- Am fost întotdeauna responsabili de calitatea serviciilor oferite.
- Am reușit să anticipăm riscurile și să avem un plan de rezervă.
În căutarea perfecțiunii, întotdeauna te uiți înapoi: îți evaluezi trecutul și prezentul, îți dai seama cât de importante sunt experiența și cunoștințele. Și vreau să îi avertizez pe cei care merg alături de noi să nu facă greșelile noastre. De aceea, prefer să mă perfecționez cât mai mult posibil, să fiu un antreprenor deschis și sincer și, desigur, să cred în succesul meu, să colaborez cu cei mai buni decât noi și să învăț din experiența lor – acest lucru este neprețuit. În societatea noastră în continuă dezvoltare, este important să nu rămâi în urmă, ci să mergi mai departe împreună cu timpul și cu schimbările globale.
EXPLORĂM ORIGINILE NOASTRE
Până acum am călătorit în 24 de țări și în fiecare am descoperit lucruri interesante, fie că este vorba de peisajele spectaculoase, cultura bogată sau oamenii ospitalieri.
În afară de alte țări, consider că este important să deschidem lumii frumusețea și unicitatea propriei țări, pentru că avem ceva de care să ne mândrim și să arătăm. Republica Moldova pe harta turistică este o țară neexplorată și subestimată. Aici există locuri unice și peisaje frumoase, experiențe gastronomice și enologice de neuitat. Aș dori să recomand câteva locuri care merită vizitate:
- Cetatea Soroca: Cunoscută și sub numele de „Cetatea Ștefan cel Mare,” este un monument istoric impresionant situat pe malul râului Nistru.
- Mănăstirea Căpriana — Una dintre cele mai vechi mănăstiri din Moldova, cu o istorie bogată și arhitectură tradițională.
- Orheiul Vechi: — O zonă arheologică și peisagistică unică, cu peșteri, mănăstiri și situri istorice.
- Vinăria Mileștii Mici: — Cea mai mare colecție de vinuri subterane din lume, cu galerii întinse și o varietate impresionantă de vinuri locale.
- Заповедник Prutul de Jos / Нижний Прут — охраняемая природная территория с богатым биоразнообразием и уникальной природной средой.
- Traseul turistic – Tezaurul strămoșesc: — Proiect în care m-am implicat activ și azi turiștii poți vizita 3 Mănăstiri, au locuri de cazare chiar în inima pădurilor, se pot caza la pensiunile Nanu și Ursulețul și evident pot gusta din bucatele tradiționale moldovenești.
- Multitudinea de vinării locale:. În Moldova vinul nu e doar o băutură, dar și o cultură și tradiție de secole. În orice colț al țării, puteți găsi vinării și vinuri după gustul oricărui turist.
TRENDURI ÎN TURISM
Tendințele în călătoriile moldovenilor par să includă o diversitate de opțiuni. Excursiile combinate și city-break-urile sunt în continuare populare, oferind oportunități de explorare a mai multor destinații într-o singură călătorie. De asemenea, vacanțele de lux sunt în creștere, reflectând dorința crescută pentru experiențe exclusiviste. Oamenii par să caute tot mai mult noi destinații și să opteze pentru călătorii mai lungi pentru a se bucura pe deplin de experiențe și culturi diferite.
Acesta e doar începutul!
Suntem foarte entuziasmați să ne dezvoltăm și să aducem noi destinații turistice în atenția călătorilor, în colaborare cu partenerul nostru de încredere, Join UP!
Ne propunem să extindem prezența noastră pe piața turistică internațională, având în vedere potențialul nostru și echipa de profesioniști dedicată. Prin urmare, suntem în plin proces de pregătire pentru lansarea unor cursuri și a unei școli de turism, pentru a promova educația în domeniu. Cu pași mărunți, dar siguri, ne dorim să realizăm tot ce ne-am propus și să aducem noi oportunități în industria turismului.