Клиенты меняются, а с ними и правила игры. Как исследовать свою аудиторию, чтобы туры продавались легко?
Nu pentru a fi evaluați, ci pentru un service mai bun – instruirea ghidurilor turistici de la Join UP!™
Nu doar copiii și studenții trebuie să învețe. Deja al câtelea an Join UP!™ oferă instruire pentru ghizii săi la Universitatea corporativă GROW UP. Și totul este real acolo: prelegeri, activități practice, interactive și chiar teme pentru acasă.
Iată câteva cifre pentru Dvs.:
Și toate acestea pentru a îmbunătăți service-ul în stațiunile preferate ale turiștilor noștri.
În acest sezon am finalizat deja instruirea ghizilor în Egipt și Sri Lanka. Spre deosebire de școli, ne vom descurca fără borderouri și note, dar vom fi bucuroși să vă împărtășim rezultatele primului trimestru al celui de-al șaselea an universitar (în curând toți agenții și turiștii noștri le vor putea simți) și planurile pentru următorul „semestru”.
PROFESIA DE GHID – O PRIVIRE DIN INTERIOR
V-ați întrebat vreodată cum ar fi să fiți ghid turistic? Unii ar putea crede că este un job de vis: locuiești într-o stațiune, călătorești tot timpul, cunoști oameni noi și descoperi lumea, iar în timpul liber înoți în mare, stai cu localnicii și continui să explorezi locuri noi. Dar totul arată așa doar la prima vedere. Mai întâi trebuie să obțineți titlul de ghid turistic, iar fiecare țară are o cale diferită către această profesie și o percepție diferită a acesteia. De exemplu:
- În Egipt a fi ghid turistic este super prestigios și nu este deloc vorba despre câștiguri sezoniere sau locuri de muncă pentru studenți. Ghizii egipteni pot lucra timp de 20 de ani sau mai mult și sunt extrem de mândri de asta. Acesta este trucul destinației: dacă vă întoarceți într-o stațiune locală chiar și după 5 sau 10 ani, este foarte probabil să fiți întâmpinat de același ghid.
- În Sri Lanka, ca și în multe alte țări, este nevoie de autorizație pentru a desfășura excursii în locurile obiectivelor turistice. Însă aici puteți aplica pentru instruire oficială pentru obținerea acesteia doar o dată la trei ani. Ați picat examenele sau nu ați finalizat cursul? Așteptați încă trei ani.
De ce ar trebui să alegeți numai ghizi autorizați?
În primul rând, desigur, este o chestiune de responsabilitate pentru turiști și de siguranța acestora. În afară de aceasta, de cele mai multe ori, ghizii care vând tururi pe străzi în mod neoficial vă conduc doar către un loc istoric, dar nu sunt autorizați să intre în interior și să ofere un tur. Prin urmare, vă recomandăm întotdeauna să apelați la serviciile ghizilor noștri, care sunt angajați oficial de compania gazdă și au autorizații extinse. Dar acesta nu este nici pe departe singurul motiv pentru care ar trebui să alegeți aceste persoane. Iar după instruirea noastră vor exista și mai multe argumente.
Fiți de acord, că toți turiștii visează la un ghid care să devină un supererou al călătoriei lor: să le spună de unde să cumpere cele mai proaspete fructe locale și unde să meargă pentru a mulțumi atât copilul, cât și bunica; să cânte împreună cu ei cântece tradiționale; să înțeleagă ce poveste este mai bine să spună turiștilor din Moldova și care îi va interesa mai mult pe oaspeții din Kazahstan; să fie întotdeauna capabil să aleagă un loc sau o excursie care să ajungă direct la inimă.
De aceea, anul trecut i-am învățat pe ghizii noștri să distingă mentalitatea vizitatorilor din diferite țări, să le înțeleagă nevoile pentru a oferi servicii de calitate fiecărui turist. Și în acest sezon ne-am concentrat pe:
- particularitățile mentalităților,
- nivelul înalt al serviciilor,
- tehnici de vânzare,
- experiența practică în principalele locații turistice.
Vă întrebați cum arată programul de instruire pentru ghizi de la Join UP! ™? Ei bine, faceți-vă comod și lăsați-ne să vă arătăm culisele.
TEMA LECȚIEI – „COMUNICARE WOW**”
De data aceasta, instruirea noastră a constat din mai multe blocuri, iată câteva dintre ele:
- Securitatea datelor cu caracter personal. Join UP!™ este una dintre primele companii care a început să respecte normele Regulamentului general privind protecția datelor (RGPD) al UE și transmite această experiență ghizilor noștri. Din acest motiv, în materialele informative ale hotelurilor sunt utilizate doar numerele de voucher sau primele litere ale numelor turiștilor, pentru a nu dezvălui informații personale.
- Arta oratorică. Răspunsuri clare și pline de conținut la întrebările turiștilor, povestiri interesante și amuzante, sfaturi concrete fără impunere… După cursurile noastre de măiestrie, comunicarea cu ghizii va deveni și mai confortabilă și mai productivă.
În acest sezon, ghizii din Sharm El Sheikh și Hurghada au fost instruiți la Institutul corporativ GROW UP. Anul viitor intenționăm să implicăm și Marsa Alam, deoarece dorim să creștem numărul de ghizi din stațiune.
SRI LANKA: DESPRE SERVICE ȘI ȚARĂ CU CALFICATIVUL „EXCELENT”
Este pentru prima dată când le oferim reprezentanților noștri din Sri Lanka o instruire complexă, completând partea teoretică Join UP!™, standardele și serviciile noastre, cu partea practică: cu excursii, ieșiri și comunicarea cu turiștii.
Acum ghizii noștri de pe insulă:
- Știu totul despre Sri Lanka – ce nu e voie să faceți pe insulă, câte popoare trăiesc aici și ce limbi vorbesc, ce cadouri să aduceți din vacanță, unde să gustați cele mai autentice roti și appu (bucate din Lanka). Nu în zădar au călătorit cu tuk-tuk-uri și mașini prin colțurile populare ale insulei, făcând cunoștință cu localnicii și inspectând zeci de hoteluri din diferite regiuni.
- Ambasadorii service-ului – training-uri despre tipologia turiștilor, teoria generațiilor și gestionarea conflictelor, ore de exersare a vorbirii în autobuz și la întâlnirile de la hotel – este departe e a fi un program complet a ceea ce ghizii noștri au parcurs în aceste 10 zile de instruire.
Unii dintre ghizi se află deja în Sri Lanka și, în timp ce îi așteaptă pe turiștii noștri, continuă să se adâncească în tainele vieții locale. Iar cei care se vor alătura echipei mai târziu vor urma cu siguranță o instruire online specializată. Dar asta nu e tot. Nu a fost o lucrare de control. Da, da, v-am spus, totul este serios. Înainte de deschiderea sezonului și de sosirea primilor turiști, toți ghizii noștri vor avea o verificare finală a cunoștințelor și apoi: „Trecem la treabă!”
ÎN LOC DE NOTE ÎN BORDEROU – TURIȘTI MULȚUMIȚI
Pentru noi rezultate de bază sunt cele pe care turiștii le simt în timpul odihnei. Posibil că deja ați observat unele schimbări. Permiteți-ne să vă spunem ce se va îmbunătăți în viitorul apropiat:
- Ghizi vorbitori de limba romana in Egipt si Sri Lanka. Pe viitor, vor fi și mai mulți în stațiunile noastre. Lucrăm deja la asta
- Am schimbat abordarea întâlnirilor cu ghizii hotelurilor – acum oferim un „rezumat” concis despre cele mai importante lucruri și introducem noi formate interesante, de exemplu, testul „Care excursie este potrivită pentru dvs.”, pe care turiștii îl pot face online folosind un cod QR de la ghid.
- Există și mai multe șanse ca, dintre toate excursiile, ghidul să ofere turiștilor metch-ul perfect, deoarece am prezentat echipei produsele noastre în detaliu, astfel încât să le înțeleagă și mai bine. În Hurghada am efectuat chiar și un test drive al noului program Box of Impression***. Dacă, să presupunem, v-ați fi petrecut tot timpul privind cerul înstelat în deșert, ați fi crezut că este cu totul altceva deasupra megapolisurilor? Și câte alte descoperiri mai sunt pe calea înțelegerii contextului și nevoilor călătorilor din întreaga lume!
Merită rezultatele, nu-i așa? Însă noi nu intenționăm să ne oprim! Urmează să planificăm instruire online pentru ghizi în Dominicana și Zanzibar și vom încheia acest an de studii în Turcia, chiar înainte de începerea sezonului de vară.
Ne dezvoltăm pentru a crea cele mai bune emoții în timpul călătoriilor!
* * conform statisticilor interne Join UP!™
**engl. uau!
*** engl. Sipețelul de impresii