Agenți

Fericirea turiștilor nu constă în numărul de stele a hotelurilor. Atunci ce anume?

Potrivit HOTREC*, numărul stelelor reprezintă încă un criteriu popular din filtru atunci când se caută hoteluri. Însă, în ultima vreme, strălucirea lor s-a cam diminuat. De ce acest criteriu își va pierde în continuare pozițiile, iar principalele puncte de referință în alegerea hotelurilor vor deveni în curând recenziile turisților și tendințele? Vă spunem imediat.

STELE VERSUS RECENZII

După cum știm deja, , cinci stele în Egipt și cinci stele în Turcia se disting. Prin urmare, mulți turiști au încetat să mai acorde atenție acestui criteriu, și inclusiv datorită faptului că există un sistem mare de recenzii, iar experiența oamenilor reali este mai de încredere. Anume în baza lor un turist poate alege un produs potrivit pentru el și în funcție de posibilitățile sale financiare.

  • Potrivit Comisiei Europene, în 2022, 54% dintre oameni au considerat că recenziile oaspeților sunt importante atunci când aleg un hotel, în timp ce 44%¹ au votat pentru importanța numărului de stele.
  • 4 din 5 călători verifică întotdeauna sau adesea recenziile hotelurilor înainte de a rezerva un hotel².
  • 52% dintre călători nu ar rezerva un hotel fără recenzii².

În timp ce unele țări încă luptă pentru o standardizare globală a sistemului de clasificare în funcție de numărul de stele, deoarece PIB-ul lor depinde în mare măsură de turism, altele consideră că standardele hoteliere sunt depășite, trebuie revizuite și, în general, creează standarde separate pentru hotelurile de provincie și cele de oraș. Prin urmare, unele state, cum ar fi Croația, au început deja să renunțe la sistemul de clasificare în funcție de numărul de stele în favoarea recenziilor clienților. De aproape un deceniu, industria a dezbătut oportunitatea unei astfel de politici și, în acest timp, a găsit combinația ideală: clasificarea obiectivă în funcție de stele + recomandările subiective ale clienților. Unele destinații, precum Abu Dhabi și Norvegia, au combinat deja oficial acești factori într-un sistem coerent. La fel și lanțul hotelier internațional Marriott a creat un proiect numit Design Hotels, în care sunt colectate hoteluri cu produse grozave, design, servicii personalizate și elemente speciale, dar fără categorii.

„HOTELUL DE 5 STELE E FENOMINAL, IAR DVS. ÎMI OFERIȚI CU TOTUL ALTCEVA…”.

Cum puteți găsi un hotel pentru un astfel de turist, astfel încât acesta să fie avantajat**, și merită oare să oferiți o opțiune de categorie inferioară celei solicitate?

Putem împărți publicul țintă în diferite categorii?

Prima categorie este reprezentată de turiștii care aleg mereu un brand, adică un nume de lanț cunoscut, pentru a avea o experiență comodă.

Ei înțeleg că W sau Marriott sunt mai mult sau mai puțin identice în toate țările: în primul veți avea parte de un vibe juvenil, iar în al doilea de un format clasic de vacanță. De aceea, acești oameni rezervă lanțuri și rareori acordă atenție notorietății acestuia, deoarece atunci când călătoresc spre o destinație nouă, în afară de brandul lor preferat, caută experiențe interesante.

A doua categorie este reprezentată de turiștii pentru care un hotel de cinci stele reprezintă garanția unei vacanțe perfecte. Și cum poate un agent într-un astfel de caz să transmită că nu este întotdeauna așa și că trebuie să se acorde atenție și altor factori? Și, cel mai important, de ce ar trebui dovedit acest lucru?

  1. În primul rând: explicați că procesul de clasificare variază de la o țară la , alta, iar așteptările legate de notorietatea unui hotel pot adesea să nu corespundă cu experiența pe care o trăiește un turist acolo.
  2. În al doilea rând, întrebați întotdeauna călătorul: „Ce așteptări aveți de la călătoria dvs.? Cum ar trebui să se încheie aceasta? Cu cine și modul în care doriți să petreceți această călătorie: o vacanță cu familia, cu prietena, turism solo, turism activ sau relaxare non-stop la piscină…”. În funcție de aceste răspunsuri, se pot selecta deja opțiunile care vor putea satisface cererea turistului.

CUM SĂ CÂȘTIGI ÎNCREDEREA UNUI TURIST

Vă amintiți etapele hărții călătoriei turistului? Selectarea unui hotel este doar una dintre ele. Iată câteva sfaturi despre cum să procedați pentru a câștiga simpatia turistului și a-i satisface așteptările în cadrul acestei etape a călătoriei.

1. Acordați atenție la generația potențialilor turiști, la dorințele și valorile lor. De multe ori, chiar dacă vine o familie și adulții insistă pentru un hotel de „5*”, dar sunt însoțiți și de un adolescent de 15 ani, le puteți influența decizia prin intermediul acestuia și le puteți explica că cinci stele nu mai sunt relevante și totul depinde de experiență. În momentul în care fiecare membru al familiei împărtășește ce așteptări are de la vacanța lor, această informație poate fi adesea „cheia” pentru ca agentul să recomande un eventual hotel nu în funcție de numărul de stele, ci doar de experiența pe care turistul o poate obține la fața locului.

2. Puneți accentul pe valoarea experienței emoționale și prioritizați-o în detrimentul etalonului în cazul unui buget restrâns. În cele din urmă, chiar dacă hotelul nu are cinci, ci patru stele, dar conform recenziilor este cel mai bun pentru vacanțele în familie, ce vor alege majoritatea turiștilor? În mod natural, acesta. Un astfel de exemplu sunt hotelurile Pickalbatros din Egipt, printre care cele de „4*” sunt pe linia a doua în topul vânzărilor. Care este secretul? Acesta constă în serviciile de calitate și experiența pe care le oferă turiștilor pe teritoriul lor: parcuri acvatice, infrastructură pentru copii.

CE SE ÎNTÂMPLĂ DACĂ ACESTE 5 STELE SUNT ÎNCĂ IMPORTANTE PENTRU CLIENT?

Este necesar să se transmită turistului că, în cazul acestei solicitări, hotelul ideal cu numărul de stele și experiența dorită este posibil numai dacă posibilitățile financiare sunt mari. Este el pregătit să accepte acest lucru sau riscă să-și schimbe impresia despre călătorie doar de dragul numerelor convenționale de lângă denumirea hotelului?

Și nu contează dacă un turist dorește să simtă atmosfera vieții locale, să se bucure de bucătăria autentică, să pătrundă în istorie sau doar să se relaxeze toată ziua la piscină. Alegerea hotelului poate determina în mare măsură calitatea vacanței și cât de memorabilă va fi aceasta.


* HOTREC este o asociație internațională care reunește asociațiile naționale de autoreglementare din industria hotelieră din întreaga Europă.
** strategie în care ambele părți sunt în poziție avantajată

¹. Statista.com
². Online Reviews Remain a Trusted Source of Information When Booking Trips, Research by TripAdvisor and Ipsos MORI