Программа лояльности Beginner to Winner в 2025: хорошо зарабатывать и достигать своих целей уверенно
Postări care vând sau conținut în tendințe? Cum poate un agent de turism să cucerească algoritmii Instagram
Cum funcționează Instagram* în domeniul turismului și de ce fiecare are propria formulă unică? Analizați contul dvs. de afaceri împreună cu noi, inspirați-vă pentru noi abordări, iar la finalul articolului primiți cadouri care vă vor ajuta să îmbunătățiți comunicarea cu urmăritorii dvs. în 2025!
Unii agenți de turism utilizează deja un întreg arsenal de instrumente pentru rețelele sociale: camere, stabilizatoare, aplicații utile și servicii bazate pe inteligență artificială. Experimentează cu formatele, preiau motive virale. Aceasta este chiar o abordare corectă, deoarece pentru a găsi schema care funcționează pentru afacerea dvs., este esențial să testați diferite metode în practică.
ÎNCADRAREA ÎN PATTERN-UL DE CONSUM AL AUDIENȚEI
Nu există o regulă universală care să atragă călătorii pe pagina dvs.
- Un agent de turism postează videoclipuri uimitoare – prezentări de hoteluri, reels-uri conversaționale și pline de atmosferă. Atinge o acoperire și o implicare de invidiat chiar și pentru unii bloggeri de lifestyle!
- Un alt manager de turism participă la aceleași tururi promoționale, dar aduce acasă selecții foto. Publicul său adoră să deruleze și să mărească fotografiile pentru a descoperi detaliile. În timp ce unii se întreabă dacă toți comentatorii s-au mutat pe Threads* sau dacă fotografiile sunt un format demodat, el continuă să aibă o interacțiune activă sub postările sale. Cum așa?
Răspunsul este unul mai mult decât simplu: utilizatorii rețelelor sociale au comportamente diferite. Unii turiști intră pe Instagram* mai ales pentru a viziona reels-uri și a se deconecta de la treburi, în timp ce altora le place să vadă seara stories-urile și să afle ce nou mai este în viața celorlalți. Prin urmare, un agent de turism trebuie să se alinieze nu la tendințele abstracte, ci la pattern-ul de consum al publicului său țintă.
Cum selectează Instagram conținutul pentru feed-ul dvs.
V-ați întrebat vreodată: „De unde vine asta în recomandările mele?” sau „De ce apare ea acum la începutul feed-ului meu de știri?” Haideți să descifrăm cum formează Instagram „bula informațională” și în acest mod vom înțelege de ce conținutul grozav uneori nu ajunge la turiști.
АAlgoritmii Instagram-ului sunt proiectați să vă capteze atenția cât mai mult timp posibil
Bazându-se pe sisteme de inteligență artificială, aceștia pot evalua rapid mii de semnale și pot prezice cum veți reacționa la un reels cu pisici, la o știre despre serviciul local de apă sau la alte 498 de piese de conținut. Ei aleg ceea ce vă va tenta să mai rămâneți „cinci minute în plus”, exact ca melodia preferată care începe la petrecere în momentul când a venit taxiul.
De exemplu, algoritmul analizează probabilitatea că dvs. să distribuiți acel reels amuzant cu pisici.
Evaluează statistici precum3:
- De câte ori ați copiat linkuri sau ați distribuit reels-uri? Este acest tip de reacție specific pentru dvs.?
- Cât de des distribuiți publicațiile acestui autor?
Astfel, sistemul procesează un volum colosal de date și face predicții3:
- Veți trece rapid peste postare sau veți petrece mai mult de 3 sau 10 secunde la postare?
- Veți vizita profilul autorului, veți lăsa un comentariu sau o apreciere cu „inimioară”?
- Veți deschide reels-ul pe ecran complet sau veți începe să vizionați alte postări?
- Veți trece la următoarea postare sau veți închide aplicația?
Pe baza acestor evaluări, algoritmul decide dacă să afișeze sau nu postarea. Așadar, dacă postările dvs. nu au acoperirea dorită printre turiști, este posibil ca formatul, stilul de prezentare, lungimea textului sau durata videoclipului să nu fie potrivite pentru publicul actual. Ei fie nu văd conținutul, fie reacționează prea puțin, ceea ce determină algoritmul să decidă, în timp, că „acest autor nu este popular.” Astfel, noile postări ajung pe poziția aproximativă 498. Pe de altă parte, atunci când postările dvs. răspund cerințelor și intereselor lor, algoritmul aduce conținutul dvs. din ce în ce mai aproape de începutul feed-ului.
În 2025, Instagram promite să personalizeze selecția și mai mult. De exemplu, va analiza cu o precizie și mai mare cuvintele-cheie din descrieri și sunetul videoclipurilor. Chiar și hashtag-urile nu vor mai fi necesare pentru ca rețeaua să înțeleagă conținutul.
POSTĂRI CARE VÂND SAU TENDINȚE
Politica Instagram favorizează conținutul autentic. Este minunat să preluați tendințe globale sau locale, să adăugați în reels melodii la modă, dar conținutul dvs. trebuie să conțină ceva inedit. Dacă vă limitați doar la repostarea ideilor altora sau le copiați identic, contul dvs. riscă să fie „mutat în umbră”, precum un nume din genericul unui film, retrogradat de la rolul principal la o mențiune abia vizibilă.
Nu transformați pagina într-un catalog de oferte turistice
Algoritmul preferă interacțiunea autentică mai ales când utilizatorii trimit reels-uri prietenilor cu comentariul „noi” sau care petrec timp citind și participând la discuții în secțiunea de comentarii. Însă o pagină ce prezintă exclusiv informații despre resorturi, hoteluri și prețuri poate limita acoperirea. Iată de ce:
- Vi s-a întâmplat vreodată să aveți aceasta stare de nemulțumire când, după ce ați cumpărat o pătură, internetul continuă să v-o recomande obsesiv? Oamenii interacționează activ cu postările comerciale doar când sunt în căutarea unui pachet turistic. După vacanță, interesul scade, iar până la următorul concediu, contul dvs. riscă să dispară complet din feed-ul lor.
- Conținutul previzibil și lipsit de variație reduce motivația utilizatorilor de a reveni pe pagină. E ca și cum ar trebui să mănânci fulgi de ovăz în fiecare dimineață. Chiar dacă o persoană face din obișnuință acest lucru, este puțin probabil să fie entuziasmat. În consecință, nivelul de acoperire scade treptat.
CE SĂ PUBLICAȚI ÎN CALITATE DE AGENT DE TURISM
Reels-uri
Cândva, ziarele și formatul text erau pilonii principali ai comunicării. Acum, videoclipurile devin o normalitate, având o capacitate mai mare de a intra în recomandări, de a genera conversații și de a atrage acoperire. Dacă aveți posibilitatea și vă simțiți inspirați, merită să creați astfel de conținut.
Dacă un reels nu stârnește interesul așteptat din partea audienței în primele 2–3 ore de la publicare, Instagram poate reduce calitatea videoclipului pentru a economisi resurse. În schimb, videoclipurile care obțin un număr semnificativ de vizualizări sunt afișate pe platformă la o calitate mai înaltă.4
Carusele
Caruselul Instagram permite acum încărcarea a până la 20 de fotografii și videoclipuri. Principalul avantaj constă în faptul că rețeaua socială afișează caruselul în mai multe etape, schimbând primul slide la fiecare vizualizare. Iată cum puteți crește eficiența acestui tip de conținut:
- Evidențiați cele mai bune elemente. Dacă promovați un hotel, selectați cele mai atractive caracteristici care pot trezi interesul clienților.
- Lucrați la designul primelor două slide-uri. Titlul și subtitlul ar trebui să comunice imediat despre ce este postarea și să incite utilizatorii să deruleze mai departe.
- Slide-uri cu idei scurte, în locul unui text lung sub imagini. Adăugați informațiile esențiale direct pe fotografii. Aceasta face conținutul mai accesibil, ilustrând fiecare idee și captând atenția utilizatorului.
Stories-uri
Imaginați-vă dezbaterile aprinse care au loc pe tema noutății că Instagram mută stories-urile5 fixate într-o secțiune separată, similară cu cea pentru reels. Platforma favorizează conținutul pe întreg ecranul și caută metode noi de a atrage utilizatorii către acest format. Astfel, pe lângă audiența care vine în mod special pentru a viziona povești recente, ar putea apărea și alți utilizatori. Ce puteți face pe acest canal?
- Notificări importante. Anunțați despre noile carusele din feed și readuceți în atenție conținutul „verde etern”: sfaturi, recenzii, răspunsuri la întrebări.
- Valorificați spațiul interactiv. De câte ori ați participat la un chestionar doar pentru a vedea ce au răspuns ceilalți? Aici este locul ideal pentru a interacționa cu publicul, realizând sondaje și apropiindu-vă de acesta.
- Redirecționați către alte resurse. Stories-urile sunt perfecte pentru a ghida utilizatorii către alte platforme, precum un canal de Telegram unde publicați oferte și prețuri, sau către site-ul dvs. pentru informații detaliate.
Elementul dvs. unic
Pe rețelele sociale apar constant funcții noi. Cine știe, poate una dintre ele vă va ajuta să vă definiți vocea publică.
De exemplu:
- Canal de brand în mesageria directă – o nouă oportunitate de a interacționa cu audiența dvs. fidelă. De mai puțin de o lună, această funcție permite6:
Deschiderea comentariilor pentru urmăritori, similar cu canalele din Telegram;
Adăugarea unor sugestii pentru inițierea conversațiilor, asemănător cu Messenger;
Acces la analize și statistici. - Postări comune – posibilitatea de a crea o postare sau un reels în colaborare cu unul sau mai multe conturi. Acest conținut apare pe paginile tuturor partenerilor implicați, având aceleași interacțiuni și comentarii. Este ideal pentru a colabora cu turiștii dvs., a organiza parteneriate cu branduri, a lansa rubrici speciale gestionate simultan de agenție și de proprietarul acesteia sau de un angajat-cheie.
Cum să vă remarcați
La final, ceea ce vinde nu este pagina, designul perfect sau textul scris conform formulei AIDA7 ci persoana din spatele contului. Turistul trebuie să simtă că are de-a face cu o persoană reală, care îi înțelege nevoile și în care poate avea încredere.
Întrebați-vă acum: cât de mult vă exprimați personalitatea pe pagină? Acest aspect influențează succesul mai mult decât respectarea regulilor Instagram. În loc să adăugați noi rubrici sau să urmați tendințele generale, precum moda fotografiilor cu zoom sau expunere redusă, căutați ceea ce faceți mai bine decât alții și puneți acest lucru în evidență.
CADOURI PENTRU DVS.
Așa cum am promis, vă lăsăm câteva cadouri pentru a începe anul 2025 cu instrumente eficiente și idei noi!
- Aici găsiți un ghid PDF:
„Cum să verificați rapid dacă contul dvs. de Instagram face ”vânzări”.
Instrucțiunile pas cu pas vă vor ajuta să evaluați cât de bine răspunde pagina dvs. cerințelor platformei și cât de capabilă este să atragă atenția audienței țintă. - Vreți să aflați mai multe despre SMM în turism? Scrieți întrebările dvs. în formularul Google accesibil pe acest link.
Iar noi vom găsi soluții eficiente în materialele următoare.
Fiecare postare este o altă oportunitate de a face clienții să se îndrăgostească de serviciul dvs. și de a-i ajuta să găsească vacanța visurilor lor. Și dacă ați așteptat o zi specială pentru a începe să faceți ceva nou, să știți că acum este momentul!
*Aici și în conitnuare: Threads, Facebook, Instagram, TikTok — denumirile rețelelor sociale populare.
2 Social media marketing, din eng.: Marketing în rețelele sociale.
3 Instagram feed AI system
4 Instagram saves the best video quality for the most popular content
5 Story Highlights
6 Broadcast channels updates
7 AIDA расшифровывается, как Attention, Interest, Desire, Action. Это модель текста, которая последовательно привлекает внимание, вызывает интерес и желание и побуждает читателя к действию.